Kaizen w biznesie

Kaizen w biznesie

Kaizen jest filozofią polegającą na nieustannym doskonaleniu się. Wyróżniamy dwa rodzaje tego sposobu funkcjonowania. Kaizen przepływu odnosi się do doskonalenia ukierunkowanego na przepływ informacji i materiału. W praktyce oznacza to reorganizację całego obszaru pracy w przedsiębiorstwie. Zastosowanie tej opcji świetnie się sprawdza w przypadku dużych, nastawionych na współpracę korporacji. Drugi rodzaj to Kaizen procesu, który doskonali pojedyncze stanowiska pracy. Drobne usprawnienia wpływają na unormowanie i przyspieszenie całego procesu. Zastosowanie metody Kaizen w biznesie ma kilka celów. Po pierwsze redukuje koszty i skraca czas realizacji projektu. Po drugie, wpływa na atmosferę pracy i wydajność pracowników. Jednak to co przyświeca tej filozofii to ciągły proces ulepszania. Główna zasada tej metody mówi, że nie można przestać się doskonalić. Nie da się ukryć, że ten rodzaj filozofii bardzo dobrze odnajduje się w biznesie. Pracodawcy zwracają uwagę na pozytywne skutki wprowadzenia takiego stylu pracy i nadzoru pracy. Wyniki mówią same za siebie. Proces jakościowych zmian w firmie najlepiej zacząć od zmiany sposobu myślenia.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *